Babysim och Astrid Lindgren...

Idag har jag och Alicia varit och simmat i Sydpoolen:-) Hon dök för första gången. Hon var så jätteduktig. Jag var lite nervös för det här med att hon sulle ner med huvudet under vattnet, men det gick superbra. Hon hostade lite andra och tredje gången men ingen gråt. Däremot somnade hon som en stoch i kväll när jag la henne vid halv åtta...
På fredagar är det drop in på babysimmet, då ska Hasse följa så han oxå får se.

Igår var en ganska dramatisk dag. Ialla fall för mej. Alicia ramlade ner från soffan när jag tittade bort för ett par sekunder. Hon är såå snabb. Det var bara att åka in till Astrid Lindgren. Hon blev undersökt av en sköterska direkt och sen fick vi vänta på doktorn i två timmar. Hon (läkaren) kollade hennes reflexer i två minuter sen fick vi gå hem... Tror faktiskt att jag tog mer skada än Alicia gjorde. Hon skrek först men när jag lyfte upp och tröstade så slutade hon nästan på en gång. Det där ljudet när hon slår i skallen i golvet kommer jag aldrig att glömma...

Kommentarer
Postat av: Maria Samuelsson

Hej!

Jag minns SÅÅÅÅ bra när Bella ramla ner från sängen första gången! Jag minns att jag grät och ringde micke i panik.

För några veckor sedan gjorde Stella en kullerbytta ner från kundvagnen...

Sånt händer tyvär även dom bästa ;)

KRam

2012-04-28 @ 23:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0